Categories ,

Musical Experience – Buddy

  • Client

    Colours, Stage Entertainment

  • Services

    Research, Concepting, Visual Design, Testen

Onze opdrachtgever was een bureau genaamd Colours, die ons heeft gevraagd om een digitale experience te ontwerpen voor hun klant Stage Entertainment. Stage Entertainment is de grootste musical producent in Nederland. De digitale experience moest de beleving tijdens het bezoek vergroten.

Uit het onderzoek dat ik met mijn team heb gedaan is gebleken dat de bezoeker meer materiaal van de musical wil zien. Dit kunnen “behind the scenes”- filmpjes zijn, maar ook informatie over de kostuums en de acteurs. Wij hebben een product ontworpen waarbij een poppetje een grote rol speelt. Dit poppetje is een smart object en jouw buddy bij de musical. De buddy is voorzien van een NFC chip die je kunt koppelen aan je telefoon. Je kunt de buddy online bestellen met je ticket, maar ook bij een Guerilla Marketing actie winnen. Zodra je je buddy en je ticket hebt besteld kun je meteen aan de slag. Op de buddy staan je tickets en krijg je de mogelijkheid om speciale content vrij te spelen. Dit kun je doen door tegen anderen te spelen of tegen de computer. Door de games te spelen, die bij de musical horen, leer je al spelende meer over de musical en krijg je een beloning. In de video hier onder krijg je een impressie hoe een spel eruit komt te zien. Elke musical heeft zijn eigen spelvorm en voor dit project hebben we gekozen voor The Lion King omdat die destijds in het theater speelde. Dit is een verkorte samenvatting van het product, dat we ontworpen hebben. Nieuwsgierig hoe het helemaal in elkaar zit? Neem contact met mij op en ik vertel het je graag!

Share